فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل تهران

یکی از خدمات برجسته کلینیک فیزیوتراپی یادمان، فیزیوتراپی در منزل است.

برخی از افراد تازه جراحی شده اند، سطح هوشیاری پایینی دارند، راه رفتن برایشان ضرر دارد، قادر به حرکت کردن نمی باشند، مسافت برایشان زیاد است و یا زمان کافی برای انجام فیزیوتراپی در کلینیک را ندارند؛ بنابراین درخواست انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل را دارند.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

برخی افراد به دلایل مختلف از جمله پس از عمل جراحی و یا سانحۀ تصادف نیاز به خدمات فیزیوتراپی دارند و گاها ممکن است  به علت از دست دادن توان حرکتی خود، قادر به ترک منزل  نباشند.

تیم فیزیوتراپی در منزل این امکان را برای این افراد فراهم کرده تا یک فیزیوتراپیست مجرب و معتبر آن ها را در منزل ویزیت کرده و همچنین آن ها را در افزایش توان حرکتی یاری دهد؛ علاوه بر این با روشهای درمانی خود، امکان تطابق بیشتر را با محیط خانه یا محل کار  برایشان فراهم  کند.

دورۀ فیزیوتراپی یک پروسۀ درمانی است که با توجه به وضعیت بیمار دو تا 12 هفته به طول می انجامد.  تیم متخصصان سلامت خانواده که خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه می دهند.

اغلب اشخاصی محترم  و  در کار خود چالاک هستند.

غالبا به منظور تسریع در روند بهبودی، حدودا 1تا2 روز پس از تماس افراد با مراکز ارائه دهندۀ این خدمات، جلسات فیزیوتراپی آغاز می شود.

گاهی اتفاق می افتد که بیمارستان، دورۀ بستری افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند  را به منظور انجام پروسۀ فیزیوتراپی کاهش می دهد.

این موضوع موجب شده تا اهمیت فیزیوتراپی در منزل افزایش یابد چراکه این امکان را برای افراد فراهم می کند که یک پروسۀ درمان پیش رونده را درست مانند زمانی که به یک کلینیک برای دریافت خدمات فیزیوتراپی مراجعه کنند در خانه تجربه کنند.

فیزیوتراپی در منزل با بیمه

بیمارانی که دارای بیمه پایه و یا بیمه تکمیلی هستند پس از اتمام جلسات فیزیوتراپی خود می توانند یک گواهی برای ارائه به سازمان بیمه از فیزیوتراپیست خود دریافت کنند تا هزینه فیزیوتراپی در منزل توسط سازمان بیمه گر به آنها بازگردانده شود.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم و آقا

کلینیک فیزیوتراپی یادمان، متشکل از فیزیوتراپیست های خانم و آقا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا، کلیه خدمات فیزیوتراپی در منزل در تهران را به بیماران گرامی ارائه می نماید.

تفاوت فیزیوتراپی در منزل و فیزیوتراپی در کلینیک

تفاوت هایی میان فیزیوتراپی در منزل و فیزیوتراپی در کلینیک وجود دارد که برخی از آنها را برای شما بیان می کنیم:

1- فیزیوتراپی در منزل حدودا بین 45 دقیقه تا 90 دقیقه بطول می انجامد اما گاهی اوقات ممکن است مثلا بیماری که به سکته مغزی مبتلا شده باشد، به دو یا سه ساعت توانبخشی کامل نیاز داشته باشد.

2- تجهیزاتی که در کلینیک مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار کامل تر و پیشرفته تر از تجهیزاتی است که به طور معمول برای فیزیوتراپی در منزل استفاده می شود.

( برای مثال، اکثر فیزیوتراپیست های عزیز، تنها یک دستگاه چندکاره و سبک را با خود به منزل می برند و گاهی اوقات صرفا از الکتروتراپی استفاده می کنند، اما دستگاه هایی در کلینیک وجود دارد که هم بسیار مفید هستند و هم غیر قابل حمل، مانند لیزر پرتوان، مگنت، شاک ویو و …)

3- هزینه فیزیوتراپی در منزل تقریبا دو برابر هزینه فیزیوتراپی در کلینیک محاسبه می شود.

کلینیک فیزیوتراپی یادمان کدام مناطق را تحت پوشش قرار می دهد؟

در کلینیک فیزیوتراپی یادمان کلیه خدمات فیزیوتراپی در منزل در تهران به خصوص غرب، شمال غرب، شمال، مرکز و شمال شرق تهران و البته سایر مناطق تهران نیز ارائه می شود.

برای آشنایی با خدمات فیزیوتراپی در منزل و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

با کلینیک فیزیوتراپی یادمان تماس بگیرید! 02188088541 – 02188074196

چه کسانی می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند؟

1- افراد با  شرایط مختلف و رده ی سنی متفاوت از کودکان گرفته تا افراد سالخورده می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوند.

2- افراد سالخورده که دچار محدودیت های حرکتی هستند و در بیرون آمدن از منزل با مشکل روبه رو هستند می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

احتمال زمین خوردن و خطرات ناشی از حرکت آن ها در خانه به مراتب کمتر است.

3- افرادی که دچار آسیب های عصبی هستند برای مثال افراد مبتلا به ضایعۀ نخاعی یا بیماری ام اس می توانند در محیط راحت و مستقل خانه از خدمات درمان فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند.

4- کودکان نیز میتوانند جلسات فیزیوتراپی را در محیط آرام منزل خود تجربه کنند و درعین حال با دسترسی به اسباب بازی هایشان سرگرم باشند چراکه جلسات فیزیوتراپی در کلنیک ها برای کودکان می تواند کسل کننده و ترس آور باشد.

5- بسیاری از افرادی که ازبیمارستان مرخص می شوند به علت محدودیت های حرکتی و یا درد زیاد نمی توانند تا اتمام دوران نقاهت خود از خدمات توانبخشی بهره مند شوند.

از مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل برای این افراد این است که پروسۀ درمانشان کوتاه تر می شود و سریعتر به بهبودی می رسند.

آیا فیزیوتراپی در منزل با فیزیوتراپی در کلینیک متفاوت است؟

در واقع جواب خیر است.

چرا که در اغلب موارد  به منظور ارائه ی موثرترین خدمات فیزیوتراپی از کلیه روش ها و تکنیک های بالینی موجود استفاده می شود.

پس از بررسی اولیه  وضعیت بیمار، فیزیوتراپیست ها تصمیم میگیرند که از بهترین روش های درمانی برای فیزیوتراپی در منزل که شامل موارد زیر می شود استفاده کنند.

  • تکنیک دستی فیزیوتراپی
  • روش فراصوت (در این روش ازدستگاه ویژه ای با همین نام استفاده می شود که از امواج صوتی که فرکانس بالایی دارند برای انتقال  گرما به نقاط عمیق بافت مانند عضلات استفاده می شود.)
  • لیزر
  • طب سوزنی
  • ورزش درمانی
  • تحریک الکتریکی
  • آموزش
  • نواردرمانی یا کینزیوتیپینگ (استفاده از نوعی نوار با خاصیت چسبندگی و ارتجاعی برای حمایت از عضلات و تاندون ها و کاهش درد)
  • گرما درمانی و سرما درمانی
  •   تمرینات عملکردی (مانند تمرین پرش ، صعود ، خزیدن ، پیچش ، تغییر ، فشار و کشش)

آیا فیزیوتراپی در منزل تحت پوشش بیمه های درمانی قرار می گیرد؟

پاسخ مثبت است، اکثر بیمه های درمانی تمام یا بخشی از خدمات فیزیوتراپی در منزل را شامل  می شوند.

برخی از این بیمه ها نیاز به نسخۀ پزشک فیزیوتراپیست دارند و برخی ندارند.

با این حال افراد می توانند برای اطمینان از این موضوع  با سازمان بیمۀ خود تماس گرفته و از موارد تحت پوشش آن مطلع گردند.

فیزیوتراپی در منزل

سایر خدماتی که علاوه بر فیزیوتراپی ارائه می شود

غالبا در کنار متخصصان فیزیوتراپیست یک تیم اختصاصی از کاردرمانگران برای ارائه خدمات بیشتر به افراد وجود دارد.

از جمله اقداماتی که توسط آنان انجام میگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توصیه:

آموزش روش های برخاستن و حرکت کردن به همراه فیزیوتراپی در منزل

در این روش به بیمار و خانوادۀ بیمار  در رابطه با چگونگی حرکت فرد در منزل مواردی آموزش داده می شود.

تجویز تجهیزات کمکی به همراه فیزیوتراپی در منزل

فیزوتراپ ها برای تسهیل روند درمان ممکن است تجهیزات کمکی از جمله  آتل، واکر، عصا ، ویلچر و … تجویز کنند.

برنامه تمرین های ورزشی درخانه به همراه فیزیوتراپی در منزل

بدین منظور که بیماران به مرور به صورت مستقل و بدون کمک شخص یا وسایل کمکی بتوانند حرکت کنند، فیزیوتراپیست ها تمرین های ورزشی کارامد و موثری را برای دستیابی به نتیجۀ مطلوب که همان افزایش عملکرد حرکتی و فعالیت جسمانی بیمار است را در برنامۀ کاریشان برای فیزیوتراپی در منزل قرار می دهند.

فعالیت هایی برای مدیریت زندگی روزانه به همراه فیزیوتراپی در منزل

فیزوتراپ ها به منظور تسهیل روند بهبودی و ارتقا میزان عدم وابستگی در انجام فعالیت های روزمره روشهای درمانی، توصیه های ورزشی وآموزش حرکات ورزشی را ارائه می دهند.

بررسی حرکت و موانع حرکتی به همراه فیزیوتراپی در منزل

ارزیابی فضای منزل فرد بیمار برای شناسایی عواملی که ممکن است مانع حرکت و سبب زمین خوردن وی شوند.

بررسی عملکرد فرد درخانه به همراه فیزیوتراپی در منزل

بررسی وضعیت فرد  بیمار در منزل که از طریق مذاکره و گفتگو، اندازه گیری ابعاد و اندازۀ اشیا و اشخاص و مشاهدۀ تمام فعالیت های زندگی روزمره علاوه بر فیزیوتراپی در منزل صورت می گیرد.

علاوه بر این به منظور سهولت در انجام کارها و تمرین های ورزشی نکات آموزشی و توصیه هایی را ارائه می دهند.

بررسی های ارگونومیک و شرایط لازم برای بازگشت به محل کار به همراه فیزیوتراپی در منزل

بررسی های ارگونومیک که شامل بررسی وظایف کاری و ارگونومیک محل کار افراد می شود.

آموزش و توصیه های ارگونومیک به همراه فیزیوتراپی در منزل موجب میشود تا خطرآسیب های بعدی و پیشرفت سندرم وضعیتی (نوعی سندرم که ناشی از قرارگرفتن در حالت یا موقعیت طولانی مدت می باشد که مفاصل، عضلات و تاندون ها را تحت تاثیر قرار می دهد مانند غوز کردن هنگام نشستن) کاهش یابد.

هر زمان که قادر به خروج از منزل بودید و یا زمان کافی برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در کلینیک را داشتید، حتما به کلینیک مراجعه نمایید.

فیزیوتراپی در خانه تهران

فیزیوتراپی در منزل می تواند به روند درمان و تقویت جسمانی بیمارانی که حرکت کردن برایشان مشکل است کمک کند و ما با بهره مندی از فیزیوتراپیست های متخصص در کلینیک فوق تخصصی غرب تهران می توانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

تماس با کلینیک فیزیوتراپی یادمان