فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

خدمات فیزیوتراپی معمولاً در بیمارستان یا کلینیک ارائه می شود. اما بعضی بیماران شرایط خاصی دارند که رفت و آمد یا انتقال آنها را به خارج از خانه محدود می کند. خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران کلینیک فیزیوتراپی یادمان برای خدمت رسانی به این دسته از این عزیزان در نظر گرفته شده است.

فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

مزایای فیزیوتراپی در خانه

درمانگران ما شما را با توجه به نیاز، با ورزش، حرکات کششی، ماساژ و گرما درمانی درمان می کنند. علاوه بر افزایش دامنه حرکت، برنامه فیزیوتراپی در منزل شمال تهران کلینیک فیزیوتراپی یادمان می تواند در موارد زیر هم برای شما یا عزیزانتان مفید باشد:

مراقبت های پس از جراحی

 پس از جراحی مفصل، فیزیوتراپی در خانه به عنوان قدم نخست در جهت دریافت سایر درمان هایی که ممکن است نیاز داشته باشید عمل می کند. درمانگر شما زخم های شما را بررسی می کند، داروهای شما را مدیریت می کند و خانه شما را ارزیابی می کند. اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران کلینیک فیزیوتراپی یادمان می تواند برای شما مفید باشد:

  • بدون کمک نمی توانید به مراکز درمانی مراجعه کنید
  • دو یا چند بیماری مزمن دارید
  • چندین دارو مصرف می کنید
  • مراقب یا سیستم حمایتی ندارید
  • عمل جراحی شما با مشکل مواجه شده

صرفه جویی در مصرف انرژی

 در مورد بیماری های مزمنی مانند COPD یا نارسایی قلبی، درمانگران ما به شما آموزش می دهند که چگونه در عین بهبود تحرک، انرژی خود را حفظ کنید.

فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

بهبود گردش خون

اگر نارسایی قلبی دارید، درمانگران ما برای بهبود جریان خون تلاش می کنند. و پس از درمان سرطان، به جریان لنف کمک می کنند، مایعی که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

کاهش خطر زمین خوردن

 درمانگران طرح فیزیوتراپی در منزل شمال تهرا کلینیک فیزیوتراپی یادمان، نیاز بیمار برای انجام کارهای ضروری مانند دستشویی رفتن را ارزیابی می کنند. پس از ارزیابی، درمانگر ممکن است تغییرات کوچکی را در محیط اطراف شما پیشنهاد دهد تا احتمال زمین خوردن پایین تر بیاید.

شروع استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

ارزیابی اولیه

در طول ارزیابی اولیه، یک درمانگر ماهر، وضعیت سلامت شما را ارزیابی می کند، داروهای شما را بررسی می کند و در اطراف خانه شما به دنبال خطرات افتادن و سقوط می گردد تا آنها را حذف کند. درمانگر به سوالات شما پاسخ می دهد و برنامه درمان شما را برای شما توضیح می دهد.

درمانگران متخصص

 در طول جلسات فیزیوتراپی در منزل شما، یک متخصص طب فیزیکی یا فیزیوتراپی با شما کار می کند و پیشرفت شما را تحت نظر دارد.

آموزش بیمار

 درمانگر تمرینات و حرکات خاصی را که می توانید بین ویزیت ها انجام دهید به شما آموزش می دهد. همچنین یاد می گیرید که چگونه خطرات سقوط را در خانه خود تشخیص دهید.

چند بار در هفته به جلسات فیزیوتراپی در منزل در شمال تهران نیاز دارید؟

میزان آسیب، موقعیت و میزان بهبودی هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است، بنابراین فرکانس مشخصی از میزان فیزیوتراپی که باید در خانه انجام شود وجود ندارد. فیزیوتراپیست باید تا زمان رسیدن به اهداف فیزیوتراپی با بیمار کار کند یا تا زمانی که مشخص شود که اهداف (و به طور بالقوه روش های درمانی) نیاز به ارزیابی مجدد دارند. اهداف ممکن است بر اساس ترکیبی از معیارهای مختلف تنظیم شوند، از جمله:

  • بازگرداندن توانایی های حرکتی برای برآوردن نیازهای زندگی
  • استقلال و پیشگیری بیشتر از آسیب
  • مدیریت درد
  • افزایش دامنه حرکت
  • قدرت و ثبات
  • بهبود آسیب دیدگی یا جراحی

در حالی که بهبود بافت نرم به طور معمول بین شش تا هشت هفته طول می کشد، سایر بیماران ممکن است با شرایط جدی تر، یا مزمن تری مواجه باشند که ممکن است به مدت طولانی تری درمان فیزیکی در خانه نیاز داشته باشد. در مورد بیماری هایی که مزمن نیستند، شش تا دوازده جلسه درمان فیزیوتراپی در منزل شمال تهران اکثرا تشخیص استاندارد است. در بهترین حالت ، بیمار دو یا سه بار خدمات فیزیوتراپی را دریافت می کند تا قبل از کسب اطلاعات لازم برای انجام یک برنامه ورزشی خانگی به تنهایی به مدیریت وضعیت خود در حرکت کمک کند.

آیا فیزیوتراپی در خانه موثر است؟

معمولاً برای بیماران این سوال پیش می آید که آیا فیزیوتراپی ارائه شده در خانه ممکن است از درمان دریافت شده در کلینیک تاثیر کمتری داشته باشد یا خیر؟ درست است که فرایند فیزیوتراپی در منزل شمال تهران، در مقایسه با کلینیک ممکن است از نظر تجهیزات و وسایل ورزشی تا حدودی محدود باشد، اما راهکارهایی هم برای رفع این محدودیت ها وجود دارد. یک فیزیوتراپ مجاز به استفاده از منابع موجود برای به حداکثر رساندن مزایای درمان مورد نیاز بیمار است. فیزیوتراپیست ها همچنین می توانند تجهیزات و لوازم جانبی سبک را برای استفاده در خانه بیمار به همراه خود بیاورند.

یک مطالعه در سال 2016 که در مجله Orthopedic Nursing منتشر شده بود، نتایج عملکرد بیمارانی که خدمات فیزیوتراپی در کلینیک دریافت می کردند را با بیمارانی که فیزیوتراپی در منزل دریافت می کردند مقایسه کرد. نتایج مطالعه تفاوت معنی داری بین این دو نشان نداد.

هر جلسه فیزیوتراپی در منزل شمال تهران چقدر طول می کشد؟

همانطور که در مورد فیزیوتراپی سنتی  در کلینیک هم اتفاق می افتد، ویزیت های فیزیوتراپی در خانه بسته به موقعیت خاص بیمار، مدت زمان متفاوتی دارد. با توجه به این موارد، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که جلسات فیزیوتراپی در منزل آنها حدود یک ساعت طول بکشد.

جلسات اولیه برای یک بیمار ممکن است به دلیل نیاز به زمان لازم برای جمع آوری اطلاعات توسط فیزیوتراپیست ها و آموزش نحوه انجام موثر حرکات، کمی بیشتر طول بکشد. ارزیابی اولیه وضعیت ماهیچه ها، مفاصل، اعصاب، تاندون ها و رباط های بیمار باید حتما انجام شود. درمانگر همچنین احساس بیمار را در طول فرآیند را ارزیابی می کند و میزان درد را اندازه گیری می کند تا بتواند رویکرد مراقبت در خانه برنامه فیزیوتراپی در منزل شمال تهران را در صورت نیاز تنظیم کند. با مقایسه و ترکیب این معاینه بیمار با توصیه های پزشک، درمانگر باید بتواند یک برنامه مراقبتی برای توانبخشی طراحی کند که نحوه انجام جلسات فیزیوتراپی در منزل را تعیین می کند.

کلام آخر

خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران کلینیک فیزیوتراپی یادمان، برای ارائه مراقبت و توانبخشی لازم به بیماران در آسایش و امنیت خانه خودشان طراحی شده است. این خدمات، مناسب برای بهبود وضعیت جسمانی افرادی است که شرایط رفت و آمد به منظور دریافت درمان مورد نیاز خود را ندارند.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان به خدمات فیزیوتراپی در منزل در شمال تهران نیاز دارید (یا انتظار دارید بعد از یک جراحی برنامه ریزی شده به آن نیاز داشته باشید) لطفاً برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.