لیزرتراپی دیسک کمر

کمردرد همراه با بی حسی و دردی که به سایر نقاط بدن گسترش پیدا می کند می تواند بسیار ناراحت کننده و استرس زا باشد. این مشکل به طور میانگین دو سوم افراد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. غالباً مسئله دیسک کمر است. مشکل زمانی اتفاق می افتد که پارگی باعث تورم دیسک و فشار بر روی ریشه عصب مجاور شود که باعث تحریک و درد خواهد شد. از آنجا که درد ناشی از دیسک کمر بسیار زیاد است و ناتوانی در راه رفتن یا انجام فعالیت های روزمره برای افراد غیر قابل تحمل است، بسیاری از افراد اقدام به جراحی می کنند. با این تصور که این سریع ترین راه برای بازگشت آنها به زندگی معولی است. اما یک راه بهتر هم وجود دارد: لیزرتراپی دیسک کمر.

مزایای لیزرتراپی دیسک کمر

لیزرتراپی دیسک کمر در مقایسه با جراحی یک روش درمانی غیر تهاجمی را ارائه می دهد. همچنین، مطالعات نشان داده است که داروهای مورد استفاده برای درمان دیسک کمر با افزایش خطر عوارض جانبی قلبی عروقی مرتبط هستند. همچنین خطر اعتیاد به داروهای مسکن نیز وجود دارد.

فیزیوتراپی کمر با لیزر

در لیزرتراپی دیسک کمر فرکانس بسیار خاصی از نور در لیزر درمانی با شدت کم مورد استفاده قرار می گیرد و به سلولها برای بهبودی انرژی می بخشد. لیزر درمانی دیسک کمر در مواردی که سایر روش های محافظه کارانه در تسکین درد کاربرد نداشته باشند، موثر است. مطالعات تصویربرداری نشان داده است که با لیزرتراپی دیسک کمر می توان اندازه بیرون زدگی دیسک را کاهش داد. هنگامی که فشار روی ریشه عصب کاهش یافت، درد و بی حسی از بین می رود. همچنین لیزر درمانی دیسک کمر با تحریک سلول های درون بافتی اطراف قطعه دیسک و سپس کاهش التهاب، باعث بهبودی می شود.

تاثیر لیزر درمانی دیسک کمر

بعضی از بیماران تحت درمان در مرکز فیزیوتراپی یادمان، سابقه طولانی مدت کمردرد با درمان های بی اثر را دارند. بسیاری از آنها از واکر، عصا و ویلچرها استفاده می کنند یا به طور کامل بستری هستند. این افراد پس از 5 جلسه لیزرتراپی دیسک کمر، مصرف داروهای مسکن را قطع کرده و پس از 15 جلسه درمان، سبک زندگی عادی خود را از سر می گیرند. همچنین برایند هزینه لیزرتراپی دیسک کمر در مقایسه با جراحی یا دارودرمانی بسیار پایین تر است. بعلاوه، مطالعات پیگیری شده در مورد افرادی که لیزر درمانی دیسک کمر داشته اند، نشان می دهد که بیماران بدون علامت باقی مانده اند و تصویربرداری دیگر مشکل دیسک کمر را نشان نمی دهد. بنابراین، لیزرتراپی دیسک کمر بیشترین تأثیر درمانی در کنترل کمر درد را دارد.

سوالات رایج درباره لیزرتراپی دیسک کمر

آیا لیزر درمانی به برطرف شدن دیسک کمر کمک می کند؟

فناوری لیزر برای درمان التهاب بسیار موثر است. این التهابات شمل دیسک های کمد، التهاب تاندون، بورسیت، نوروپاتی محیطی و کپسولیت است.

آیا لیزر درمانی دیسک کمر برای کمردرد موثر است؟

محققان اثرات بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی متعددی لیزرتراپی دیسک کمر راثابت کرده اند، از جمله اثرات ضد التهابی، تعدیل درد و بهبود سریع بافت. این تأثیرات، لیزر درمانی را به گزینه ای مطمئن و موثر برای تسکین و برطرف کردن درد تبدیل می کند.

چه مدت طول می کشد تا لیزر درمانی دیسک کمر جواب دهد؟

در حالی که هر جلسه لیزر درمانی فقط چند دقیقه به طول می انجامد، ممکن است یک ماه طول بکشد (با چهار جلسه درمانی در هفته) تا بتوانید اثربخشی آن را بسنجید.

مزایای لیزرتراپی دیسک کمر چیست؟

• درمان بدون درد است

• برای بسیاری از بیماری ها و شرایط موثر است.

• درد را از بین می برد.

• نیاز به داروها را کاهش می دهد.

• دامنه حرکتی و عملکرد بدنی طبیعی را بازیابی می کند.

• به راحتی اعمال می شود.

• غیر تهاجمی است.