کلینیک فیزیوتراپی یادمان

کلینیک فیزیوتراپی در غرب تهران ، شهرک غرب ، ارائه خدمات فیزیوتراپی حرفه ای

صفحه اصلی تعرفه، هزینه و قیمت فریز کردن زگیل تناسلی

تعرفه، هزینه و قیمت فریز کردن زگیل تناسلی

تعرفه مصوب وزارت بهداشت و درمان برای فریز کردن و یا کرایوتراپی هر زگیل تناسلی و یا زگیل پوستی 200 هزار تومان است.

اما کمتر کسی با یک زگیل برای درمان به ما مراجعه می کند، چرا که معولا افراد راه مناسب برای درمان را نمی دانند و گاهی اوقات هم بعلت تاخیر در مراجعه به پزشک، تعداد زگیل ها از یک، دو و گاهی حتی از سی عدد هم بیشتر می شود.

با این حساب، فریز کردن بیست زگیل تناسلی در اکثر کلینیک ها حدود چهار میلیون تومان برای فرد تمام می شود (برخی پزشکان برای فریز کردن هر زگیل تناسلی مبلغ چهارصد تا پانصد هزار تومان دریافت می کنند که این رقم برای فردی که 20 عدد زگیل تناسلی دارد، مبلغی بالغ بر 8 میلیون تومان می شود).

ما برای کاهش هزینه های افرادی که تعداد زگیل های آنها زیاد باشد و یا چندتای آنها به هم چسبیده باشد، هزینه را تا تا یک دوم پایین آورده و گاهی اوقات فریز کردن هر زگیل برای بیمار، حدود یکصد هزار تومان تمام می شود.

تعرفه و قیمت حذف هر زگیل تناسلی کلینیک
مطابق با تعرفه مصوب وزارت بهداشت و درمان

200 هزار تومان

جهت دریافت نوبت و یا مشاوره برای فریز کردن و یا کرایوتراپی هر زگیل تناسلی تماس بگیرید

نکاتی درباره زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک نوع شایع از عفونت مقاربتی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی به وجود می آید.

این ویروس از طریق تماس پوست با پوست از فرد آلوده به فرد سالم منتقل می شود.

ویروس پاپیلومای انسانی در روابط جنسی واژینال و مقعدی منتقل می شود اما احتمال انتقال آن از طریق رابطه دهانی بسیار نادر است.

زگیل تناسلی چگونه به وجود می آید؟

دست زدن به زگیل ناحیه تناسلی شریک جنسی باعث انتقال ویروس پاپیلومای انسانی می  شود.

در برخی موارد ویروس روی سطح پوست وجود دارد اما هیچ گونه زگیلی دیده نمی شود.

احتمال آلودگی حتی در هنگام استفاده از کاندوم یا عدم دخول نیز وجود دارد زیرا کاندوم پوست ناحیه تناسلی را به طور کامل نمی پوشاند.

علائم و نشانه های زگیل تناسلی

افرادی که دچار زگیل تناسلی شده اند در ناحیه واژن، مقعد و آلت تناسلی خود زائده هایی را مشاهده خواهند کرد.

در برخی از افراد علیرغم آلودگی به ویروس پاپیلومای انسانی روی سطح پوست، زگیل دیده نمی شود.

گاهی اوقات چند سال پس از تماس با ویروس، علائم آن خود را نشان می  ‌دهند به همین دلیل امکان تعیین زمان آلودگی وجود ندارد.

در دوران بارداری به علت تغییراتی که در سیستم ایمنی بدن برای کنترل ویروس ها به وجود می  ‌آید احتمال به وجود آمدن مجدد زگیل وجود دارد.

علائم زگیل تناسلی
عکس زگیل تناسلی
واکسن گارداسیل و درمان زگیل تناسلی

آزمایش برای تشخیص

افرادی که زگیل تناسلی دارند باید برای ارزیابی دقیق به پزشک مراجعه نمایند.

پزشک تنها فردی است که قادر به تایید یا رد کردن زگیل تناسلی است.

درمان زگیل تناسلی

هر آنچه که در مورد درمان قطعی زگیل تناسلی ، باید بدانید.

زگیل تناسلی باید توسط پزشک درمان شود. فرایند درمان با توجه به نوع زگیل انجام خواهد شد.

برخی از روشهای رایج برای درمان زگیل تناسلی عبارت است از:

فریز کردن یکی دیگر از روش های موجود برای درمان زگیل تناسلی است.

در این روش به مدت چهار هفته از نیتروژن مایع برای برطرف کردن زگیل استفاده می شود. این روش نیز با احساس سوزش، درد و التهاب همراه است.

باید پماد یا محلول را به مدت چند هفته استفاده کرد تا زگیل از بین برود.

این محصولات در برخی از افراد منجر به سوزش و التهاب می شود.

در برخی موارد پزشک به برداشتن، سوزاندن یا لیزر کردن زگیل می پردازد. این روش فقط زمانی تجویز می ‌شود که سایر روش های درمانی تاثیری در از بین بردن زگیل نداشته باشند.

خونریزی، عفونت زخم و ایجاد بافت اسکار از عوارض جانبی این روش محسوب می شود.

در صورتی که زگیل تناسلی درمان نشود اندازه و تعداد آن افزایش خواهد یافت و احتمال انتقال عفونت به شریک جنسی مطرح می شود.

در برخی از افراد زگیل تناسلی به طور خود به خود بهبود پیدا می ‌کند.

زگیل تناسلی مزمن و شدید

گاهی اوقات پس از درمان زگیل، مجدداً روی سطح پوست ظاهر می شوند.

این فرایند ممکن است چند هفته، چند ماه یا حتی سال ها طول بکشد.

تغذیه سالم، ورزش کردن و تقویت سیستم ایمنی بدن از عود مجدد زگیل پیشگیری می کند.

سیگار کشیدن یکی دیگر از فاکتورهای خطر در عود مجدد زگیل محسوب می شود.

در برخی از افراد روش‌های درمانی موجود تاثیری در بهبود زگیل ندارد.

هیچ راهی برای درمان قطعی زگیل تناسلی وجود ندارد اما تقویت بدن باعث از بین رفتن ویروس می شود.

پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی به شریک جنسی

استفاده از کاندوم در روابط جنسی بهترین روش برای پیشگیری از انتقال زگیل به شریک جنسی است.

در صورتی که ویروس روی پوست وجود داشته باشد عدم استفاده از کاندوم باعث انتقال آن به شریک جنسی خواهد شد.

بیمار باید در طول درمان از روابط جنسی پرهیز کند.

کاهش ریسک

به منظور کاهش ریسک ابتلا به زگیل تناسلی باید در همه روابط جنسی از کاندوم استفاده کرد.

از آنجایی که کاندوم پوست ناحیه تناسلی را به طور کامل پوشش نمی دهد احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

تزریق واکسن HPV یا واکسن گارداسیل ریسک آلودگی به ویروس و بروز زگیل تناسلی را کاهش می دهد.

زگیل تناسلی و سرطان

زگیل های تناسلی، سرطانی نیستند و باعث بروز سرطان نمی شوند.

به طور کلی عامل به وجود آورنده آنها یک زنجیره متفاوت از ویروس پاپیلومای انسانی است.

در بریتانیا واکسن ویروس پاپیلومای انسانی با هدف پیشگیری از بروز زگیل تناسلی در دختران و پسران تزریق می شود.

از جولای ۲۰۱۷ تاکنون این واکسن در دگرباشان جنسی نیز تزریق می شود.

افراد مختلف در صورت تمایل قادر به انجام واکسیناسیون در برابر این ویروس خواهند بود.

برای تزریق واکسن مورد نظر باید با پزشک صحبت کرد تا اطلاعات لازم را ارائه دهد.

سایر بیماری های مقاربتی

بهتر است افرادی که دچار زگیل تناسلی شده اند به لحاظ عفونت مقاربتی زیر نیز ارزیابی شوند:

• اچ آی وی
  • کلامیدیا
  • سفلیس
  • سوزاک

جهت دریافت نوبت و یا مشاوره برای فریز کردن و یا کرایوتراپی زگیل تناسلی تماس بگیرید

ارسال پیام
ارسال پیام از طریق واتس اپ